Friday, February 19, 2010

2010

Agak lama penulis tidak menulis dalam blog ini. Agak kesepian tanpa sebarang hebahan terbaru dari blog ini khususnya dari penulis. Kadang kadang banyak perkara yang bermain dalam fikiran penulis tapi sikap malas masih menghantui penulis.

Sedar atau tidak, kita semakin menghampiri bulan Mac 2010. Banyak perkara berlaku dalam dan luar negara. Penulis lebih berminat perkara yang berkisar dalam negara kesayangan ini. Tempat jati orang Melayu Islam.

Nampaknya cadangan penulis supaya orang ramai dapat memiliki komputer secara ansuran walaupun tanpa kad kredit telah disambut baik oleh Kerajaan 1malaysia. Terima kasih kerana meneruskan cadangan tersebut. Mungkin ada yang telah terfikir dan menyampaikannya kepada kerajaan. Namun adalah lebih baik sekiranya skim RM 50.00 sebulan dapat diperluaskan juga kepada pelajar separuh masa.

Tahun ini juga merupakan tahun inovasi. Terima kasih juga kepada pakcik Mohd Najib Tun Razak. Penulis enggan mengiktiraf pangkat beliau atas beberapa sebab. Pelancaran demi pelancaran diadakan demi mewujudkan tahun inovasi. Perlu diingat bahawa yang akan menjadi penghakiman ialan pada peringkat perlaksanaan. Itu yang paling penting.

Permulaan yang baik telah terjadi dan diharap akan terus berterusan tanpa membuang mana mana hak mereka yang telah diperuntukkan Perlembagaan. Meritokrasi akan menjadi kejam sekiranya mereka yang benar benar berhak dinafikan kerana konsep yang entah dari mana menjadi kiblat.

No comments: