Wednesday, October 8, 2008

TERLUPA ATAU SENGAJA MELUPAKAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua.
Tak tahulah terlambat ataupun tidak, tapi penulis ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin. Manalah tahu sebab setulus mana pun kita berjuang masih ada yang dengki dan tidak berpuas hati dengan kita.

Aidilfitri 2008 telah di sambut dengan penuh kegembiraan dan sedikit kehampaan. Gembira kerana bertemu ramai saudara dan rakan taulan dan kehampaan kerana tidak dapat menjangkau kesemua keluarga dan sahabat handai dalam waktu yang singkat. Ada cahaya di hujung gua. Penulis masih sempat menunaikan hajat yang tertangguh setelah sekian lama untuk melawat kubur datuk berada di Kampung Banggul Mempelam. Penulis pun telah lupa tahun bila yang terakhir penulis berada di hadapan 'rumah terakhir' datuk dan moyang. Yang pasti, yang terakhir semasa bersama dengan saudara mara melawat kubur datuk dan moyang yang berada di kawasan yang sama.

Al-Fatihah dan tafakur 2 minit untuk mereka yang telah pergi dahulu daripada kita kerana ungkapan mereka yang terdahulu 'Tuhan lebih sayangkan mereka'.

No comments: