Wednesday, February 25, 2009

MENYOKONG PENUH PPSMI

Assalamualaikum dan salam muhibah. Dengan lafaz yang mulia, penulis dengan ini mengistiharkan blog ini merupakan pro kepada perlaksanaan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris(PPSMI). Dan seandainya tercipta dalam sejarah, ppsmi di bubarkan, dengan ini juga diistiharkan blog ini tidak akan sekali berkompromi dengan Gapena dan juga pertubuhan yang menyokong pembubarannya.

Wassalam

2 comments:

awang kata said...

Saya juga menyokong penuh PPSMI, demi anak bangsa kita. Kalau perlu biar semua mata pelajaran dibuat begitu dan bukan sains dan matematik sahaja. Semua stesen televisyen pun biar semuanya dalam bahasa Inggeris, baru cepat bangsa kita menguasai bahasa Inggeris. Bahasa Melayu tetap jadi bahasa kebangsaan. Merdeka.

budak-kom said...

terima kasih saudara awang..saya sokong sbb saya tengok ramai kawan saya masa belajar dulu takut nak baca buku bi.ada yang boleh kata tak jumpa buku rujukan sbb tidak ada dalam bahasa Melayu.saya berharap dengan adanya ppsmi, tidak ada lagi yang akan melanjutkan pelajaran dan menolak buku menggunakan medium bahasa inggeris yang bilangannya tidak terkira di pusat pengajian tingi samada ada awam mahupun swasta.ppsmi sebagai bonus kepada mereka di luar bandar.tidak perlu tuisyen.