Tuesday, August 17, 2010

TENAGA ALTERNATIF VS TENAGA KONVENSIONAL

Dari hari ke hari sentiasa mendengar berita baik. Harap berita baik ini berterusan dari semasa ke semasa. Berita baik yang penulis maksudkan ialah Kerajaan dalam rancangan untuk melulukan akta yang akan membolehkan kenderaan elektrik berada di jalan raya secara sah. Adakah ini bermaksud Prius tidak sah...misteri juga itu...

Paling penting industri pemotoran akan berdepan satu suasana yang lebih baik dari yang ada sekarang. Persoalannya, adakah motor atau skuter yang menggunakan petrol akan terjejas. Mungkin tidak bagi mereka yang gemarkan kuasa yang ada pada motorsikal tapi mereka yang terjejas dengan ekonomi dan terjejas dengan perancangan selamatkan kerajaan, berkemungkinan akan beralih arah kepada skuter atau motorsikal menggunakan solar ataupun elektrik ataupun hybrid.

Yang penting, MODENAS pun dah nak masuk campur juga. Yang penting penulis berharap Solarin Turtle kebanggaan rakyat Terengganu akan menjadi kenyataan berada di jalan rayat negara asalnya satu hari nanti. Shabas kepada semua yang akan menjadikan ini satu kenyataan satu hari nanti. Penulis ucapkan tahniah kepada Datuk Sir Archer Ismail secara peribaadi kerana tidak pernah putus asa. Tahniah Datuk!

No comments: