Saturday, May 30, 2009

MY BOS...BIMBANG

Hari ini penulis ingin memberikan sekalung penghargaan kepada seorang rakan penulis tapi dengan sesalnya penulis tidak dapat mendedahkan maklumat dirinya seperti yang dipinta oleh beliau. Tindakan yang beliau lakukan bagi penulis adalah satu perbuatan yang mulia dan patut dilakukan oleh seorang anak kepada bapanya.

Beliau merupakan manusia biasa yang menolak untuk pergi ke dua program besar dalam hidupnya dan beliau telah memperkatakan mengenai dua progam ini berbulan bulan lamanya. Sehinggalah ayah beliau diserang pada jantung. Ayah si bloggers ini diserang sakit dada pada pagi hari. Awal pagi dan akhirnya beliau membuat keputusan untuk tidak menghadirkan diri kerana bimbang kesihatan ayahnya. Pada hakikatnya si ayah telah pun dibenarkan pulang ke rumah.

Rasa bimbang yang amat dalam membuatkan si kawan ini tidak menghadirkan diri ke program yang telah lama di perkatakan dan diidamkan. Manusia hanya mampu merancang, Tuhan yang menentukan. Harapan penulis, agar kesihatan si ayah semakin baik dan boleh sembuh sepenuhnya. Apa yang beliau lakukan tidak mungkin penulis boleh lakukan dan sekiranya penulis dapat melakukan perkara yang sama, tidak mungkin boleh menyamai si kawan ini.

Orang kata-sejuk perut mak mengandung...

No comments: