Saturday, May 30, 2009

CONSTRUCTION OF SENSE

Penulis baru sahaja selesai menonton satu lagi filem lama yang agak hebat. Dan akhirnya baru penulis sedar, kisah ini merupakan kisah benar. Betapa kejamnya seseorang pada alam yang sebenar berbanding apa yang kita lihat di filem.

Man On Fire merupakan sebuah kisah bagaimana seorang bekas Cia/Pembunuh Upahan telah diupah untuk menjadi pengawal peribadi kepada seorang yang berpengaruh di Mexico. Watak Pengawal yang pada peringkat awal merupakan seorang yang 'straight to the point' telah pandai melakarkan senyuman dengan kehadiran tuannya si cilik Pita yang dibawa oleh Dakota Fanning.

Penculikan Pita telah membawa John Creasy kepada asalnya dan membawa bersamanya seni pembunuhan yang pelbagai yang akan membawa kepada mereka yang menculik Tuannya. Bagaimana satu persatu musuh peribadinya di tamatkan riwayatnya dan bagaimana tekadnya pembunuh menamatkan riwayat seseorang kerana rasa tidak puas hati!

Nyawa dibalas nyawa dan bagaimana beliau memasuki satu kawasan yang polis kawasan tersebut tidak berani jentik sekali pun. Bagaimana seorang budak perempuan merubah seorang lelaki yang penuh dengan sejarah hitamnya dalam menjalankas tugas. Lagu latarnya ternyata amat bertepatan...

No comments: