Wednesday, June 3, 2009

STADIUM PALING PENDEK UMURNYA

Nama Terengganu sekali lagi melonjak ke persada negara dengan terciptanya sejarah riwayat stadium yang paling pendek umurnya dalam sejarah Malaysia dengan runtuhnya sebahagian daripada Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin pada Selasa 2 Jun 2009. Buruk tapi tidak apalah asalkan nama Terengganu naik. Harimau mati tinggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama-stadium runtuh...

Penulis tidak mahu ambil kisah sangat pasal stadium itu kerana terlalu banyak kompeleksnya lebih daripada kos pembinaan stadium tersebut. Mungkin ada hikmah disebalik kejadian tersebut. Yang pasti, orang Terengganu sudah kekurangan satu tempat untuk bermain bowling yang sekarang ini menjadi satu fenomena baru kepada orang Teranung.

Hilang tempat bermain hilang juga tempat orang bersuka ria. Hilang juga tempat orang ramai berkumpul. Stadium yang pendek nyawanya dan dikatakan membazir itu banyak juga gunanya. Orang kata stadium itu disiapkan dengan cepatnya. Harap projek cepat dan pantas sebelum dan selepas ini tidak membuat satu lagi catatan dalam Buku Rekod Malays.

No comments: