Wednesday, June 3, 2009

TRIP KE CAMERON HIGHLAND

Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu. Begitulah agaknya perkataan paling baik bagi menggambarkan penulis pada ahad baru ini di mana penulis dan juga segerombolan manusia telah bertolak secara tiba tiba dan tanpa dirancang ke Tanah Tinggi Cameron atau lebih glamour dengan nama Cameron Highland.

Perancangan hanya dibuat dalam jangka masa beberapa jam dan gerombolan telah melakukan satu kejutan yang tidak pernah dilakukan sebelum ini. Mungkin telah dilakukan oleh orang lain tapi tidak bagi segerombolan penulis dan rakan rakan yang lain. Perjalanan telah berlansung dengan menggunakan 4 buah kenderaan- Honda Civic 2.0, Honda City 1.5 Nissan Slphy 2.0 dan juga Nissan Vannete. Dengan kekuatan anggota seramai 18 orang telah meninggalkan kampung halaman pada jam 3 petang.

Cameron Highland telah kami jejaki pada jam 9 malam dan menikmati makan malam beramai ramai di Restoran Cameron Corner Tomyam Seafood. Semua kenderaan selamat sampai ke tempat yang dituju dan kami telah menginap di Puncak Arabella dengan menyewa sebanyak 3 bilik walaupun akhirnya baru kami sedar yang kami hanya cukup untuk menyewa sebanyak 2 bilik sahaja.

Segerombolan bertolak pulang pada petang 1 Jun 2009 dengan kenangan manis yang akan terus terpahat dalam hati kami semua termasuklah penulis. Senyuman dan layanan mesra penduduk Cameron yang sentiasa terpahat di bibir mereka akan kami ingati. Tidak lupa kepada senyuman manis pekerja Restoran Cameron Corner Tomyam.

No comments: