Monday, June 15, 2009

INFORMASI PROGRAM DAERAH, NEGERI?

Promosi memainkan peranan penting dalam memastikan sesuatu program mendapat hebahan yang sepatutnya. Medium iklan memainkan peranan yang sangat penting dalam hal ini sama ada bagi melariskan sesuatu produk atau mahukan program kita mendapat tempat di hati khalayak sama ada dekat mahupun jauh.

Pernahkah kita terfikir apakah yang berlaku dalam daerah kita dalam seharian. Bagaimanakah agaknya kita ingin mengetahui apakah yang berlaku dikawasan sekitar kita. Bagaimana kita ingin mengetahui satu program ceramah berlaku di kawasan atau daerah kita?

Pernahkah kita terlepas satu perkara yang agak besar terutamanya perkara yang melibatkan orang kesukaan kita? Situasi ini kerap berlaku kepada kita semua kerana kurangnya papan tanda kekal informasi program terkini yang sedang berlaku di kampung,daerah mahupun dalam negeri kita sendiri.

Alangkah baik sekiranya semua program dapat dihimpunkan disatu tempat tumpuan ramai dan senarai program daerah dan negeri diperhatikan dengan dekat. Dengan cara ini, sekurangnya kita tidak ketinggalan program penting di tempat kita sama ada yang dianjurkan oleh swasta mahupun agensi kerajaan.

Dengan adanya 'one stop centre' mengenai kandungan program, adalah satu nafas baru bagi episod perlancongan dalam negeri dan membantu menaikkan kadar pengunjung ke sesuatu program. Benar, tidak semua yang melihat senarai tersebut akan berkunjung tapi lebih ramai yang sedar mengenai 'adanya' program tersebut, maka lebih tinggi kadar pengunjung ke tempat tersebut.

No comments: