Tuesday, March 10, 2009

PAKEJ RANSANGAN RM 60 BILLION

Kuala Lumpur 10 Mac-Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini telah membentangkan pakej ransangan ekonomi bernilai RM 60 Billion. Anggaran itu lebih besar daripada andaian pemilik blog dan juga penganalisis ekenomi sebelum ini. Pakej yang disasarkan terus kepada pengguna itu bermatlamat supaya ekonomi yang semakin suram dapat dikejutkan daripada tidur.

Penulis berharap perkara ini dapat sekurangnya menjadi satu anekdot kepada ekonomi yang tidak stabil dan berharap agensi yang berada di bawah dapat menjalankan tugas dengan baik serta amanah dalam melancarkan pergerakan tunai ini dapat dirasai oleh semua orang.

Dengan harapan yang tinggi, penulis dapat merasakan kebimbangan kerajaan kerana pada peringkat awal, ura ura hanya lah RM 10 Billion lebih. Penulis yakin, Menteri Kewangan telah mendapat maklumat yang sewajarnya mengenai keadaan ekonomi semasa. Pada waktu seperti sekarang ini, seharusnya maklumat yang diberikan seharusnya tepat dan juga cepat dalam masa yang sama berhati hati tapi terbaik. Demi Agama, bangsa dan negara.

No comments: