Wednesday, March 11, 2009

PENUNGGANG MOTORSIKAL TERENGGANU BERMATA 4 ATAU 6

Fenomena yang semakin banyak menular seperti cendawan tumbuh selepas hujan adalah membawa motor sambil menaip mesej atau pun bercakap semasa memandu. Penulis semakin kagum dengan rakyat Terengganu yang boleh membuat dua perkasa dalam satu satu masa. Penulis tidak dapat berbuat demikian. Terdapat mereka yang boleh mengulangkaji pelajaran dengan mendengar radio, penulis tidak dapat berbuat sedemikian. Banyak orang, banyak ragamnya.

Penulis semasa menghantar sistem pesanan ringkas pun tidak boleh membuat banyak perkara seperti bercakap. Kekadang ada juga tapi tidak dapat membuat perkara tersebut sekaligus. Memang hebat pemandu bertayar dua di Terengganu. Mereka masih boleh mengekalkan konsentrasi mereka dalam pemanduan dan pada masa yang sama, mereka masih boleh berhubung dengan orang yang dihubungi. Jari jari menekan huruf pesanan yang ingin dihantar dan pada masa yang sama, satu lagi tangan di pedal minyak kuda besi masing masing.

Maha Hebat penunggang motorsikal Terengganu. Penunggang kuda besi ini sama ada memiliki mata empat atau enam. Bukan dua seperti manusia normal...

No comments: