Friday, March 12, 2010

DRAMA TV PERLU DIJUAL

Hiburan merupakan satu elemen penting dalam pergerakan manusia yang semakin pantas bergerak ke hadapan. Walaupun ada golongan yang bergerak ke belakang, namun ia tidak menghalang perkara yang bagus terus berlaku hari ke hari. Dengan pemikiran mereka yang terlampau kreatif melahirkan bermacam ragam aksi dan persembahan demi memuaskan nafsu manusia yang membuak buak.

Drama di telovishen merupakan antara bentuk hiburan ringan yang berkesan untuk pengguna bernama manusia. Namun ada juga manusia yang sudah boleh melarikan dari candu ini seperti yang didakwa oleh aktivis Hisyamudin Rais yang dianggap sebagai perkara yang merosakkan pembangunan manusia itu sendiri.

Terdapat drama yang bermutu dan ada juga yang diterbitkan sambil lewa demi memenuhi kuota slot drama tempatan seperti yang dikehendaki kerajaan berkuasa. Bagaimana sekiranya kita ingin menghargai drama drama ini untuk disimpan oleh kita semua. Anugerah merupakan salah satu cara penghargaan kepada pembuat drama dan juga artis yang terlibat.

Penulis ingin mencadangkan agar pemilik stesyen televishen berkerjasama dengan pembuat drama agar mereka dapat memasarkan dalam bentuk vcd dan juga dvd demi memenuhi permintaan orang seperti penulis. Banyak drama yang bermutu yang boleh dijual kepada umum. Dengan ini juga, pembuat drama dan juga pemmilik televishen dapat menambah pendapatan dan bukan sahaja tayangan kepada umum tapi juga boleh dibuat koleksi.

Semoga industri hiburan tanah air akan terus berkembang dengan positif dengan pembuat drama dan penerbit filem dapat menangkat industri hiburan ke taraf dunia.

No comments: