Wednesday, November 25, 2009

KEKERAPAN MEMERIKSA E-MAIL

Berapa kerapkah anda memeriksa pesanan elektronik anda atau lebih terkenal atau lebih mudah dengan bahasa mudah disebut iaitu e-mail pada setiap hari? Pada waktu manakah anda memeriksa e-mail anda ini pada awal hari?

Penulis tertanya perkara ini semasa penulis menyaksikan kisah fiksyen Hollywood di mana seorang saintis memberikan e-mail kepada seorang rakannya pada waktu malam dan pesanan itu mengajak mereka bersama sama minum pagi di sebuah restoran ditempat mereka. Bagaimana agaknya mereka ini dapat mengagak yang rakan beliau akan ini akan membaca e-mail tersebut dan mereka dapat membuat temujanji tersebut.

Bagaimanakah agaknya sekiranya rakan beliau tidak membaca e-mail tersebut? Penulis mula berfikir pada waktu manakah agaknya penduduk Malaysia akan mengoptimunkan penggunaan e-mail. Perniagaan antarabangsa telah menggunakan surat elektronik ini dalam sesuatu urusan bagi memudahkan seterusnya menjimatkan bil telefon.

Adakah anda telah memeriksa e-mail anda pada hari ini? Mana tahu seseorang itu mahu bertemu janji dengan anda dan orang itu seorang yang anda telah idamnkan. Persoalannya ialah-telefon lebih cepatkan. Yang penting bagaimana kita tahu untuk menggunakannya secara optimun.

No comments: