Sunday, November 15, 2009

STADIUM OH STADIUM

Akhbar hari ini melaporkan kontraktor yang bertanggungjawab dalam pembinaan Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin akan dibaik pulih dalam masa terdekat. Penulis hairan mengapa tidak diberikan masa yang tetap. Ingatkan dalam hidup seharian sahaja yang tidak mempunyai masa yang tetap.

Rupanya dah berjangkit kepada masalah negara pun menjadi tidak tetap. Alahai Malaysia. Bagaimana pula dengan kontraktor dan penyiasatan yang dijalankan Suruhanjaya Penyiasatan Rasuah Malaysia mengenai runtuhan stadim yang tidak sampai usia 1 tahun tersebut?

Tidak bermaksud mencurigai tapi sekiranya ada titik permulaaan, kenapa tidak disudahkah dengan noktah. Perasaan curiga akah mendatangkan rasa was was dan akan membawa kepada fitnah. Untuk mengelak fitnah adalah satu perkara yang baik dalam agama dan masyarakat. Kerana fitnah, masyarakat berpecah belah.

Semoga pada masa akan datang, perkara memalukan ini tidak berulang kerana sekiranya dilihat kepada spesifikasi Jabatan Kerja Raya (JKR) semua sedia maklum betapa tingginya permintaan tersebut.

No comments: