Tuesday, November 10, 2009

PENIPU MANUSIA

Cemerkap. Atau dalam bahasa yang paling mudah yang manusia selalu gunakan adalah tidak keruan. Kadang kadang mencari bahasa yang terbaik bagi diri adalah terlalu sukar. Apatah lagi untuk menilai diri secara jujur.

Apabila hidup terlalu sukar dilalui, kadang kadang manusia lupa yang mereka dikurniakan dengan air mata yang bukan sahaja bertindak sebagai pelengkap kepada drama drama televishen tetapi juga sebenarnya adalah rakan baik kepada manusia. Kumpulan lucky laki yang popular dengan lagu superman menyatakan bahawa air mata itu tanda kelemahan.

Air mata kadang kadang menjadi musuh kerana berlawan dengan egois dan prinsip seseorang. Kita selalu lupa yang kita adalah lemah tapi EGO dengan apa sahaja tongkat yang berada disekeliling kita. Mungkin susah untuk membuang ego seseorang kerana apa persepsi yang telah ada dan direka oleh si pemilik tubuh badan seseorang dalam menangkis maklumat diri yang sebenar.

Menipu mungkin tidak mengapa bagi kelansungan hidup dan ini adalah pegangan sesetengah daripada kita semua. Blur dengan kehidupan membuatkan hari hari yang dilalui panjang rasanya. Atau terseksa dengan apa yang dimiliki dan apa yang dibebani.

No comments: