Wednesday, November 19, 2008

TAYAR KERETA SORONG UNTUK MOTOKAR

Sektor automotif telah menyerlahkan lagi nama Malaysia ke pentas dunia dengan membawa jenama Proton. Proton telah membawa nama Malaysia ke mana mana sahaja. Pernah terlihat dalam cerita komedi Mr Bean, Proton Iswara. Tahniah diucapkan di atas semua kegemilangan yang telah ditempuhi dan akan ditempuhi dengan penuh gemilang.

Tayar merupakan sebuah komponen yang penting dalam menggerakkan sesebuah kenderaan. Tayar yang bocor boleh menyebabkan satu kemalangan yang dasyat sekiranya berada dalam kelajuan yang tinggi. Bagaimana sekiranya tayar ganti yang dibekalkan oleh pembekal kereta adalah saiz tayar kereta sorong. Bagaimana sekiranya kereta tersebut mengalami kebocoran di tengah tengah kawasan yang ternyata jauh daripada kawasan tempat pembaikan kereta?

Memang benar tayar tersebut hanya untuk kegunaan sementara, tetapi bagaimana kita hendak mengetahui yang ia tidak akan bocor di tempat terpencil. Selamatkah kita dengan tayar sebesar tayar kereta sorong untuk membawa orang tersayang. Adakah kita mengambil langkah ke belakang...

No comments: